به سایت وکالت ندا شمس خوش آمدید
ندا شمسندا شمسندا شمس
02122595073
info@nedashams.com
تهران نوبنیاد پلاک 584 طبقه 3 واحد 6
ندا شمسندا شمسندا شمس

ندا شمس در خصوص افزایش جرایم رانندگی

افزایش جرایم رانندگی
ندا شمس در خصوص افزایش جرایم رانندگی
افزایش جرایم رانندگی عامل بازدارنده ای برای ثروتمندان نیست

ندا شمس در خصوص افزایش جرایم رانندگی
ندا شمس در خصوص افزایش جرایم رانندگی

ندا شمس وکیل دادگستری و حقوقدان

گفت: کسی که دارای تمکن مالی است از باکیفیت‌ترین و ایمن‌ترین خودروها استفاده می‌کند که در تعداد بسیار کمی از تصادفات منجر به فوت حضور دارند، اما کیفیت و ایمنی روز دنیا برای قشر متوسط فعلاً امری دست نیافتنی است.

 

ندا شمس وکیل دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایسنا درباره افزایش قابل توجه جرایم رانندگی این موضوع که افزایش ۴ یا ۵ برابری نرخ جریمه‌های رانندگی نگاه دولت به درآمدزایی یا عامل بازدارنده در تخلفات رانندگی است را مورد بررسی قرار داد.

شمس گفت: بر اساس آمار رسمی که هر روز از سوی پلیس راهور اعلام می‌شود، در تصادف ۱۰ روز نخست نوروز امسال ۶۶۴ جان خود را از دست دادند که به نظرم آمار بسیاز وحشتناکی است. در ابتدا این ذهنیت ایجاد می‌شود که خطای انسانی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی عامل این تعداد قربانی است.

وی افزود: اما با بررسی بیشتر آمارهای ارائه شده می‌بینیم که ۸۳ درصد تصادف‌های منجر به فوت با خودروهای ایرانی اتفاق افتاده است، پس آمار و ارقام کاملا گویاست که علت این تعداد مرگ، در نتیجه ایمنی بسیار نازل و کیفیت پایین برخی خودروهای ساخت داخل به ویژه پراید و پژو است که بیش از ۶۵ درصد تصادفات منجر به فوت امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

این وکیل دادگستری و فعال مدنی ادامه داد: چه بسا اگر خودروسازان ایرانی به پای میز محاکمه کشانده می‌شدند شاید این تعداد تلفات و قربانی تصادفات جاده‌ای را شاهد نبودیم.

ندا شمس وکیل دادگستری و حقوقدان

همچنین با اشاره به افزایش چندباره جرایم راهنمایی و رانندگی در سال‌های گذشته، تأکید کرد: افزایش جریمه‌ها به هیچ عنوان بازدارنده نیست.

وی افزود: برای کسی که دارای تمکن مالی است فرقی نمی‌کند که ۵ میلیون دهد یا ۵۰ میلیون، و او از باکیفیت‌ترین و ایمن‌ترین خودروها استفاده می‌کند که در تعداد بسیار کمی از تصادفات منجر به فوت حضور دارند. اما برای اکثر استفاده‌کنندگان از خودرو که از قشر متوسط رو به پایین هستند، کیفیت و ایمنی روز دنیا برای خودروهایشان فعلا امری دست نیافتنی محسوب می‌شود.

شمس در ادامه گفت: از طرفی ارقام اعلامی برای نرخ جریمه راهنمایی و رانندگی بسیار زیاد است و با نرخ افزایش درآمد خانوارها تناسب ندارد که همین موضوع هم دلیلی بر نادیده نگرفتن حقوق عامه به ویژه قشر متوسط و کم‌برخوردار جامعه است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: باید واقع بین باشیم که جاده‌های ما مثل کشوری همانند آلمان نیست که راننده بتواند چند صد کیلومتر رانندگی بدون مشکل داشته باشد. در جاده‌های ایران بعد از حدود ۱۰۰ کیلومتر رانندگی با هر خودرویی از مدل‌های روز دنیا تا ماشین‌های از رده خارج ایرانی، شرایط برای ادامه رانندگی به دلیل خرابی و گاهی نوع مهندسی جاده، راننده دچار مشکل و خستگی و عدم تمرکز مناسب می‌شود.

 

این وکیل و حقوقدان با بیان اینکه به نظر افزایش جرایم رانندگی به دلیل نگاه درآمدزایی دولت است، اظهار کرد: هدف افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی‌ بازدارندگی مردم از تخلفات رانندگی اعلام شده است اما درآمد حاصل از آن برای مطالعه و بهبود کیفیت ایمنی خودروها و فرهنگ‌سازی، بهسازی و اصلاح و ترمیم جاده‌ها و …  استفاده نمی‌شود.

ندا شمس در پایان سخنانش گفت: بنابراین به جای آن می‌توان با انجام اولین تخلف توسط راننده، او  ۱۰ روز محروم از رانندگی شود‌. این محرومیت برای بار دوم ۲۰ روز و دفعه سوم یک ماه می‌تواند باشد و حتماً بازدارنده‌تر خواهد بود. از طرفی این بازدارندگی فقط مختص افراد متوسط جامعه نیست بلکه شامل افراد متمول و ثروتمند هم می‌شود که دیگر نمی‌توانند با پرداخت پول جریمه هر چقدر که می‌خواهند تخلف می‌کنند.


#ندا شمس وکیل دادگستری و حقوقدان
#ندا شمس در خصوص افزایش جرایم رانندگی

#وکیل

ندا شمس وکیل دادگستری و حقوقدان

خلاصه

افزایش جرایم رانندگی عامل بازدارنده ای برای ثروتمندان نیست

پیام بگذارید

مشترک اخبار قوانین حقوقی ما شوید

برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها ، تبلیغات و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ثبت نام کنید.
نه ممنون
مشترک اخبار قوانین حقوقی  ما شوید
پشتیبانی نداشمس

پشتیبانی نداشمس

به طور معمول در عرض یک ساعت پاسخ می دهم

زود برمیگردم

پشتیبانی نداشمس
به وبسایت رسمی ندا شمس خوش آمدید
شروع چت با:
chat